Sajtótájékoztató Tarpa

P1660597 m„A tett az első, a szó a második” – Széchenyi István idézetével kezdte sajtótájékoztatóját Dr. Tilki Attila, a Fidesz útügyi miniszteri biztosa és Szécsi Szabolcs, Tarpa polgármestere.

„A tett az első, a szó a második” – Széchenyi István idézetével kezdte sajtótájékoztatóját Dr. Tilki Attila, a Fidesz útügyi miniszteri biztosa és Szécsi Szabolcs, Tarpa polgármestere.

P1660597

 

A Beregdaróc-Kisar közötti 4127. számú úton tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az említett útszakasz felújítására 15,9 km-en 1,3 milliárd forintból került sor. Ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon, mind a képviselő, mind pedig a polgármester részéről komoly egyeztetésekre volt szükség.
A sajtótájékoztatón Tarpa polgármestere köszönetet mondott a kormánynak a beruházás sikeres megvalósulásáért.
Dr. Tilki Attila hozzátette: Olyan város polgármestere vagyok, ahol a város által elnyert pályázat segítségével – amihez kellett a városnak önerőt is biztosítani – állami közúton valósult meg körforgalom építése, mellyel közlekedési lámpát váltottunk ki. A megyében mindenféleképp egyedülálló módon, de talán az országban is.
A kapcsolatom a fejlesztés során szinte napi kapcsolat volt a Magyar Közút, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megyei területi vezetőivel, és szakembereivel, valamint a Közlekedés Koordinációs Központtal.

Ezért pontosan tudom, hogy sok esetben a szakma és az emberek igénye az utak felújítása, építése terén nem ugyanaz. A megye minden állampolgára éljen bárhol is a megyében ugyanolyan rendű állampolgár, ezért a legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy minél több megyében élő és közlekedő ember véleményét figyelembe véve tudjam beazonosítani a leginkább sürgető építési és felújítási munkálatokat. Ha egy lakosnak az utakkal kapcsolatban problémája, véleménye van, a legtöbbször a polgármestert keresi fel, hiszen tudja, hogy a település ütőerein a polgármester rajta tartja a kezét.
46 polgármester jelzett a mai napig a Magyar Közút megyei vezetője felé, az útjaik rossz, vagy kifogásolt állapotáról. Várom, hogy az eddig a Magyar Közút felé nem jelzett igényeket jelezzék felém.
A Fidesz elkötelezett a vidék megerősítése mellett, nem úgy, mint a tehetetlen Gyurcsány-Bajnai kormány, amely éveket és ezermilliárdokat  veszített el az Európai Uniós források lehívásával kapcsolatban.

A baloldal tehetetlensége és alkalmatlansága miatt a hazánkat illető 26 milliárd euróból mindössze 1,4 milliárd euró jutott el az országba. Pedig nagy szüksége lett volna az elveszített euró milliárdokra a beregi, a szatmári és a szabolcsi településeknek, embereknek.
Ha csak a szűkebb Szatmár-beregi térséget nézem, az 5,2 milliárd forintból elkészült Naményi híd mellett a térségben kiválóan lehet közlekedni Beregdaróc, Beregsurány, Tarpa és Tivadar között.
Ezen kívül 11 km hosszan megújult a Jánkmajtis, Darnó, Kisnamény, Gacsály közötti 4141. sz. út. Valamint elkészült a 6,5 km-es Csegöld, Császló, Gacsály közötti út is. Terveink között szerepel a Nagyhódos és az országhatár közötti útszakasz felújítása is.
Határmenti képviselőként a határmenti útfejlesztésekkel is foglalkozom, így ha a Garbolc-Szárazberek, Zajta-Nagypeleske közötti útfelújításokat is hozzászámolom, akkor az előbb említett utak felújítása 4,4 milliárd forint értékben valósul meg.
A megyei szocialisták által mondott „zöldségeket” a piros és narancsszínű kátyúkról nem értem, mert a kátyú színe fekete. Javaslom, hogy szálljanak ki az autójukból és nézzék meg a színét alaposan.

Az útügyi biztos az emberek oldalán áll, tehát munkámat értük, velük és az őket képviselő települési polgármesterekkel együtt végzem.

2018-01-26T18:34:15+01:00